Aktualności

fundacja andrzeja wróblewskiego

Monografia „Andrzej Wróblewski. Exhibiting” trafiła do księgarń

20.05.2024

Do księgarń trafiła monografia Andrzej Wróblewski. Exhibiting poświęcona historii wystawiennictwa i współczesnym strategiom kuratorskim, które ukształtowały recepcję twórczości artysty.

Na 780 stronach znajdziecie Państwo eseje Noit Banai, Marka Bieńczyka, ks. Adama Bonieckiego, Maji i Reubena Fowkesów, Sorena Gaugera, Eckharta Gillena, Zofii Gołubiew, Owena Hatherleya, Toma Holerta, Doroty Jareckiej, Joanny Kiliszek, Aleksandra Kościowa, Eryka Krasuckiego, Anny Król, Miry Marcinów, Zbigniewa Mikołejko, Ani Muszyńskiej, Ruth Noack, Roberta Piłata, Martina Pollacka, Marii Poprzęckiej, Dietera Roelstraete, Marka Sobczyka, Olgi Stanisławskiej, Stevena ten Thije, Martina Waldmeiera, którzy dla swoich rozważań wybrali jedną pracę na papierze. O wielu odnalezionych wielkoformatowych dziełach namalowanych przez Wróblewskiego na papierze pakowym, poddanych żmudnej konserwacji pisze prof. Marzenna Ciechańska. Z kolei pomysłodawcy i redaktorzy tomu – dr Magdalena Ziółkowska i Wojciech Grzybała – analizują konteksty I okoliczności pośmiertnych wystaw artysty, w tym jego własne idee i koncepcje kuratorskie.

Ponadto w monografii znajduje się bogaty wybór recenzji autorstwa Wróblewskiego i jego tekstów teoretycznych o ekspozycjach, niepublikowanych dotąd archiwaliów oraz podsumowania 12-letniej działalności Fundacji.

Publikacja wydana została we współpracy z wydawnictwem Hatje Cantz oraz dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza.

Zespół: grafika (Łukasz Paluch), reserach (Kacper Czernij, Katarzyna Trzeciak), tłumaczenie (Joanna Figiel, Soren Gauger, Krzysztof Kościuczuk, Aaron Shoichet, Joanna Trzeciak-Huss), proofreading (Jane Warrilow, Ewa Twardowska), opracowanie fotografii (Tomasz Kubaczyk) oraz Katarzyna Mierzyńska, Paweł Szroniak, Dorota Sztyler.

Do księgarń trafiła monografia „Andrzej Wróblewski. Exhibiting” poświęcona historii wystawiennictwa i współczesnym strategiom kuratorskim, które ukształtowały recepcję twórczości artysty.

Na 780 stronach znajdziecie Państwo eseje Noit Banai, Marka Bieńczyka, ks. Adama Bonieckiego, Maji i Reubena Fowkesów, Sorena Gaugera, Eckharta Gillena, Zofii Gołubiew, Owena Hatherleya, Toma Holerta, Doroty Jareckiej, Joanny Kiliszek, Aleksandra Kościowa, Eryka Krasuckiego, Anny Król, Miry Marcinów, Zbigniewa Mikołejko, Ani Muszyńskiej, Ruth Noack, Roberta Piłata, Martina Pollacka, Marii Poprzęckiej, Dietera Roelstraete, Marka Sobczyka, Olgi Stanisławskiej, Stevena ten Thije, Martina Waldmeiera, którzy dla swoich rozważań wybrali jedną pracę na papierze. O wielu odnalezionych wielkoformatowych dziełach namalowanych przez Wróblewskiego na papierze pakowym, poddanych żmudnej konserwacji pisze prof. Marzenna Ciechańska. Z kolei pomysłodawcy i redaktorzy tomu – dr Magdalena Ziółkowska i Wojciech Grzybała – analizują konteksty I okoliczności pośmiertnych wystaw artysty, w tym jego własne idee i koncepcje kuratorskie.

Ponadto w monografii znajduje się bogaty wybór recenzji autorstwa Wróblewskiego i jego tekstów teoretycznych o ekspozycjach, niepublikowanych dotąd archiwaliów oraz podsumowania 12-letniej działalności Fundacji.

Publikacja wydana została we współpracy z wydawnictwem Hatje Cantz oraz dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza.

Zespół: grafika (Łukasz Paluch), reserach (Kacper Czernij, Katarzyna Trzeciak), tłumaczenie (Joanna Figiel, Soren Gauger, Krzysztof Kościuczuk, Aaron Shoichet, Joanna Trzeciak-Huss), proofreading (Jane Warrilow, Ewa Twardowska), opracowanie fotografii (Tomasz Kubaczyk) oraz Katarzyna Mierzyńska, Paweł Szroniak, Dorota Sztyler.